Saturday, 24 July 2010

Lama nyer tak update blog!!!

Salam...

Lamanya tak meng'update' blog ni...dah berkulat sesawang semuanya ada...

sejak 'berbadan 3' ni,memang rasa takde semangat nak berblogging...rasa macam nak tutup jer blog tapi terasa sayang...erm,tunggu lah akan tiba masanya nanti, mungkin akan aktif berblog lagi...insyaAllah..

ni jer nak bagitau...doakan moga sentiasa diberi oleh Allah SWT kekuatan untuk meneruskan hari2 yg mendatang dengan ketabahan,amiiiiin

Sekian,wassalam..

Saturday, 27 February 2010

Jalan Bahagia - Hijjaz

Bukan intan permata bukan paras rupa
pandangan Tuhan pada manusia
beriman dan bertaqwa berakhlak mulia
disisi Tuhan itu yang utama
siapa yang berbakti dengan ketabahan
sabar menempuh ketentuan Tuhan
baginya syafaat dunia akhirat
kurnia Tuhan tidak terkira

di dalam menjalani hidup di dunia
tiada lepas dari pancaroba
kita yang diciptakan dengan kelemahan
perlukan petunjuk panduan Tuhan
tiada yang kuasa melainkan DIA
mentadbir menentukan segalanya
supaya selamat dunia akhirat
teguh pada amal ibadat

Oh Tuhan Yang Esa
padaMu kami panjatkan doa
moga dipelihara dan ditetapkan iman
dunia ini penuh cabaran
Oh Tuhan Yang Esa
untukMu kami tempuh segala
pandanglah dengan rahmatMu pandangan kasihMu
pimpinlah kami jalan bahagia selamanya

Thursday, 28 January 2010

Selawat Pelindung Diri

Maksud selawat;

"Kami bertawassul dengan nama Allah dan dengan petunjuk Rasulullah dan setiap orang yang arif mengenai Allah dan ahli Allah, Ya Allah. Ya Allah! Dengan perantaraan kaum yang mulia, cahaya hidayah, dengan perantaraan amalan kebaikan mereka, kami selamat dari setiap malapetaka dengan kekuatanMu, ya Allah."

99 Asma'ul Husna

Monday, 18 January 2010

IkHLAs

Salam

Jangan persoalkan keikhlasan orang lain, tetapi telek dan beleklah keikhlasan diri sendiri. Rahsia hati yang tidak diketahui oleh sesiapa, melainkan oleh Allah sahaja. Ya Allah, bantulah kami untuk ikhlas.


Sukarnya mencari ikhlas..

Wassalam

Tuesday, 22 December 2009

Muhammad (saaws)●¸.•*۰۪۪۫۫●۪۫۰*•.¸●Maher Zain

In a time of darkness and greed
It is your light that we need
You came to teach us how to live
محمد يا رسول الله

You were so caring and kind
your soul was full of light
You are the best of mankind
محمد خير خلق الله

صلّوا على رسول الله
الحبيب المصطفى
Peace be upon The Messenger
The Chosen One

From luxury you turned away
And all night you would pray
Truthful in every word you say
محمد يا رسول الله

Your face was brighter than the sun
Your beauty equaled by non
You are Allah Chosen One
محمد خير خلق الله

صلّوا على رسول الله
الحبيب المصطفى
Peace be upon The Messenger
The Chosen One

I'll try to follow your way
And do my best to live my life
as you taught me
I pray to be close to you
On that day and see you smile
When you see me

صلّوا على رسول الله
الحبيب المصطفى
Peace be upon The Messenger
The Chosen One

صلّوا على رسول الله
Oh
Peace be upon.. Oh
The Chosen One

Maher Zain - Always be There!